TW
0

La Cambra de Comerç inicià ahir la tramitació de certificacions i firmes digitals a les empreses que ho sol·licitin, per dotar de seguretat i de garanties les operacions econòmiques tramitades a través d'internet. L'objectiu final és apropar les noves tecnologies a les petites i mitjanes empreses balears, perquè guanyin competitivitat i ampliïn els seus mercats potencials. Segons afirmà el rector de la UIB, Llorenç Huguet, «per impulsar aquestes transaccions, és necessari establir autoritats de certificació» "en aquest cas les cambres de comerç, perquè donin fe de la veracitat tant de les parts com de les operacions mateixes. Huguet afegí «la importància de les signatures electròniques per garantir la privacitat; el no-repudi d'origen de les transaccions; i l'autentificació de cada una de les parts».

Per altra banda, Fernando Gómez, del Consell Superior de Cambres, indicà que la certificació digital és imprescindible perquè permet aplicacions com «l'encriptació» "és a dir, que un contracte tramitat per internet només sigui conegut per les parts implicades i no, per exemple, per la competència; o la «certificació del temps de les operacions», imprescindible en les operacions borsàries. Gómez es mostrà segur que «aquest és el futur», i indicà que ja existeix una «societat chambersign» entre les cambres de 10 països europeus per actuar com a àrbitres en les interaccions electròniques empresarials.

D'altra banda Jordi Masias, responsable de Camerfirma, explicà que s'expenen tres tipus de certificacions, les quals es tramiten físicament a les cambres de comerç locals per proporcionar després a les empreses una targeta identificadora, lectors i els softwares necessaris per a la seva aplicació. La primera certificació «és de servidor» i vincula una plana web amb l'empresa; en segon lloc existeix una certificació «de poders», la qual atorga a una persona capacitats per interactuar utilitzant recursos financers d'una empresa; i, per acabar, existeix una tercera certificació «sense poders», que només vincula la persona amb l'empresa.