TW
0

El ministre de Medi Ambient, Jaume Matas, afirmà ahir que el Govern balear és incapaç de negociar el desenvolupament del Règim Especial de les Balears. Matas rebutjà que hi hagi manca de voluntat política per part de l'Executiu que presideix José María Aznar per aplicar aquesta normativa. «Trob a faltar la capacitat de negociació del Govern», digué Jaume Matas, que afegí que aquesta situació es dóna amb el REB i amb vista al nou sistema de finançament autonòmic. El titular de Medi Ambient del Govern central considerà que «aquests temes no preocupen el Govern balear i no hauria de ser així, perquè totes les inversions que es puguin aconseguir per a les Balears dins i fora del REB són positives».

Jaume Matas declarà sentir-se molt content en haver sentit parlar el Govern presidit per Francesc Antich del REB, «després que votassin en contra de la llei i de fer una campanya en contra quan s'aprovà». Matas ironitzà en afirmar que «ara és la bandera d'aquest Govern, raó per la qual el felicit, perquè és una bona notícia». Matas rebutjà que el Govern central estigui desplegant una ofensiva en contra de les iniciatives legislatives autonòmiques. En relació amb l'informe elaborat pel Ministeri d'Administracions Públiques sobre la llei de comerç, Jaume Matas digué que «són qüestions que s'han avaluat tècnicament i aquesta no és una actitud nova».

El president del Partit Popular a les Balears recordà una pregunta formulada per una diputada socialista per saber el nombre de lleis recorregudes pel Govern central durant l'etapa en què el Partit Popular ocupà el Consolat. Matas recordà les Directrius d'Ordenació del Territori, aprovades durant el seu mandat, que foren objecte de recurs per part del Govern de l'Estat, també del PP. Jaume Matas recordà unes declaracions del vicepresident del Govern balear, Pere Sampol, en las quals reconeixia que la llei de comerç podia envair competències que la Constitució no reconeix a una Comunitat Autònoma. Segons Matas, la qüestió és si es produeix o no invasió de competències, «perquè les normes s'han d'ajustar a la legalitat vigent».