TW
0

Ahir va tenir lloc la inauguració oficial del nou habitatge de l'Associació Prominusvàlids de la comarca de Manacor. Malgrat que la residència per a persones amb discapacitat d'Aproscom ja és una realitat, des del mes d'octubre passat hi conviuen sis persones amb algun tipus de minusvàlua. La residència i l'habitatge tutelat d'Aproscom a Manacor són els primers serveis d'aquest tipus a la comarca, «amb la qual cosa constitueix un alè d'esperança per a les persones amb discapacitat majors d'edat, però també per a les seves famílies», manifestà Pere Sunyer, president de l'associació.

Ara, amb la posada en funcionament de la residència Son Peretó, els municipis de la comarca veuran completades les necessitats que des de feia anys demanava aquest col·lectiu, és a dir, disposar d'un espai on les persones amb discapacitats puguin desenvolupar-se d'una manera autònoma i independent. Els tallers d'Aproscom foren una primera passa per integrar aquest col·lectiu al món adult i fins i tot a la inserció en l'àmbit laboral. Els habitatges d'Aproscom són una realitat «gràcies a la col·laboració entre diferents institucions, les quals han entès que les residències d'aquestes característiques responen a un model per donar recursos a les persones discapacitades per a la seva integració social», explicà Fernanda Caro, consellera de Benestar Social del Govern de les Illes Balears.

En aquest sentit, la residència s'ha pogut materialitzar amb l'aportació econòmica del Govern balear, el Consell de Mallorca, els ajuntaments de Manacor, Artà, Felanitx, Capdepera, Santanyí, Sant Llorenç, Son Severa i Campos, entre altres fons de finançament. Després de la benedicció del centre a càrrec del rector de la parròquia de Manacor, Rafel Umbert, el batle de Manacor, Miquel Riera, s'encarregà d'encetar els parlaments. A l'acte inaugural hi assistiren els batles i regidors dels ajuntaments que han contribuït a tirar endavant el projecte.