El Ministeri de Medi Ambient projecta un gran estany d'aigua als Tarrers

Tècnics de Madrid preparen un avantprojecte sense saber qui finançarà l'obra

TW
0

El Ministeri de Medi Ambient estudia la possibilitat de construir a Inca un gran estany a la zona coneguda com es Tarrers. Aquesta instal·lació permetria recollir i emmagatzemar les aigües pluvials per aprofitar-les així per al subministrament públic. Els tècnics del Ministeri ja han visitat la zona en diferents ocasions i després de veure que aquesta infraestructura és viable, ara preparen un avantprojecte. Aquesta obra es complementaria després amb un segon estany de similars característiques ubicat vora la depuradora i que permetria reutilizar l'aigua per a l'activitat agrària.

La realització d'aquestes importants obres d'infraestructura hídrica ha estat una proposta del regidor d'Hisenda, Mateu Dupuy, per tal de millorar el subministrament a la ciutat. El batle, Pere Rotger, explicà la bona conjuntura política existent amb Madrid per exposar-ho al Ministeri de Medi Ambient. El regidor Dupuy qualificà el projecte com a molt ambiciós i indicà que el projecte preveuria construir el que tècnicament es denomina un estany de tempesta als Tarrers i un altre petit embassament vora la depuradora.

Tot i que encara no s'ha estudiat la inversió necessària per fer possible aquestes obres, el batle Rotger planteja un pressupost d'uns 800 milions de pessetes. A més Rotger manté que encara no s'ha pres cap decisió ferma i definitiva al respecte i que «s'ha de veure de quina administració es competència envestir aquestes obres». I és que no es té clar encara quina administració hauria de posar aquesta elevada xifra tota vegada que l'Ajuntament no disposa dels recursos suficients i més tenint en compte el fort deute que arrossega.