cielo claro
  • Màx: 15°
  • Mín:

L'Ajuntament crearà el taxi turístic i el telèfon de queixes per als usuaris

Els ciutadans podran utilitzar la targeta ciutadana per pagar-ne el servei

L'Ajuntament de Palma té la intenció de posar en marxa un taxi turístic, un telèfon de queixes i de suggeriments per a l'usuari i la utilització de la targeta ciutadana com a fórmula de pagament, entre altres mesures. Així ho va assegurar ahir el tinent de batle de Governació, basant-se en l'elaboració d'un document consensuat pel Consistori i els representants de CCOO, UGT i PIMEM, que aglutinen més del 80 per cent del sector. Els taxistes de la CAIB han rebutjat aquest esborrany, que serà supervisat pels grups polítics de l'oposició de Cort i que Sierra confia que sigui aprovat aviat en el ple de l'Ajuntament.

L'esborrany, anomenat Pacte per a la qualitat en el servei del taxi, recull altres mesures, com l'autoregulació del servei a l'aeroport de Son Sant Joan limitant a 100 la quantitat de vehicles en espera durant la temporada turística baixa. A l'aeroport i al port s'organitzarà un sistema de recollida de passatgers segons l'estricte ordre d'arribada de l'usuari, per evitar que el taxista s'inclini per la recollida, per exemple, d'un turista en comptes d'un resident.

Pel que fa a la implantació de la targeta ciutadana per pagar el taxi, Cort insinua que no descarta l'aplicació de descomptes a joves en horari nocturn o a altres col·lectius, com ressaltà el responsable municipal. Els usuaris que es vulguin queixar pel servei del taxi tindran a la seva disposició un telèfon de queixes i de peticions que estarà aferrat a les aturades dels taxis i als mateixos vehicles. Sierra comentà que des del Consistori s'ha elaborat una llista de les rutes preferencials que els taxistes es comprometen a recórrer quan circulin lliures i que són aquells carrers de la ciutat que, segons s'ha detectat, tenen una major demanda.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.