La reobertura de la línia de tren entre Inca i Manacor costarà
al Govern balear 3.490 milions de pessetes. Aquest és el pressupost
fixat en el projecte redactat per a l'obra i que ja s'ha passat als
ajuntaments d'Inca, Manacor, Sineu, Petra i Sant Joan, municipis
afectats per una línia que hauria de tornar a operar a partir del
2003.
Per redactar el projecte s'ha seguit el traçat viari ja
existent. Es planteja fer una línia fèrria que partirà de l'estació
d'enllaç dins del terme d'Inca i que tindrà una llargada de 30'2
quilòmetres i quatre abaixadors. El projecte posa una especial
atenció a donar una solució als prop de 80 passos a nivell que
travessaven antigament les vies del tren. Així, tots queden reduïts
a 15 passos subterranis. A més, es construiran més de 6'5
quilòmetres de nous camins per donar sortides alternatives a les
finques afectades.
La gran novetat de la nova línia respecte de la de sa Pobla és
que haurà de travessar importants àrees urbanes. Per aquest motiu
s'hauran instal·lar alguns passos a nivell automàtics amb barreres
davant la impossibilitat de construir ponts o passos subterranis.
El termini d'execució de les obres és previst en 18 mesos. El batle
de Manacor, Miquel Riera, per la seva banda, explicà que el punt
més conflictiu del projecte de la línia del tren a la ciutat es
troba a l'encreuament de la ronda, el torrent de sa Cabana i les
vies.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.