TW
0

La reobertura de la línia de tren entre Inca i Manacor costarà al Govern balear 3.490 milions de pessetes. Aquest és el pressupost fixat en el projecte redactat per a l'obra i que ja s'ha passat als ajuntaments d'Inca, Manacor, Sineu, Petra i Sant Joan, municipis afectats per una línia que hauria de tornar a operar a partir del 2003.

Per redactar el projecte s'ha seguit el traçat viari ja existent. Es planteja fer una línia fèrria que partirà de l'estació d'enllaç dins del terme d'Inca i que tindrà una llargada de 30'2 quilòmetres i quatre abaixadors. El projecte posa una especial atenció a donar una solució als prop de 80 passos a nivell que travessaven antigament les vies del tren. Així, tots queden reduïts a 15 passos subterranis. A més, es construiran més de 6'5 quilòmetres de nous camins per donar sortides alternatives a les finques afectades.

La gran novetat de la nova línia respecte de la de sa Pobla és que haurà de travessar importants àrees urbanes. Per aquest motiu s'hauran instal·lar alguns passos a nivell automàtics amb barreres davant la impossibilitat de construir ponts o passos subterranis. El termini d'execució de les obres és previst en 18 mesos. El batle de Manacor, Miquel Riera, per la seva banda, explicà que el punt més conflictiu del projecte de la línia del tren a la ciutat es troba a l'encreuament de la ronda, el torrent de sa Cabana i les vies.