Aquesta és una de les peces de miniatura que Swarovski ofereix al mercat internacional.

TW
0

La incògnita sobre a qui s'ha venut el logotip original de Majorica es va aclarint, en la mesura que en aquests darrers dies tot apunta que podria estar en possessió de l'empresa austríaca Swarovski, coneguda internacionalment per les seves creacions tallades en vidre i la seva combinació amb elements de joieria.

Swarovski posseeix una factoria de perles a Bombai des de fa gairebé tres anys i la qualitat del seus productes és bona. No obstant això, el material que utilitza en el cobriment de les seves perles és d'una qualitat inferior al que fa servir la indústria perlera Majorica, considerada la millor del món, gràcies a una fórmula que té com a resultat una gamma cromàtica molt especial, la qual fins ara mai no s'ha pogut imitar.

L'interès per part de la indústria austríaca per adquirir Majorica no és nou, ja que abans que l'empresa financera Alpha compràs la marca fa gairebé tres anys, Swarovski ja havia mantingut molts contactes amb l'empresa mallorquina amb l'objectiu d'aconseguir la casa de perles, actualment en crisi. Precisament a l'empresa austríaca li interessava perquè disposava d'una extensa xarxa de distribució molt similar a la que tenia Majorica i, d'aquesta manera, podia ampliar el seu mercat habitual.

Malgrat tot, en aquells moments la signatura de la compravenda no es va materialitzar perquè Swarovski no podia fer front a les despeses que suposava la feina submergida que tenia Majorica. Així mateix, havia de dur a terme importants canvis a la fàbrica perquè la producció fos menys agressiva envers el medi ambient. Tot plegat, unes actuacions que requerien una quantiosa injecció de capital.

En aquest sentit, algunes persones que visqueren aquestes negociacions frustrades consideren que tot hauria estat diferent i més positiu si finalment Swarovski hagués comprat Majorica. Experts en el sector de les perles han manifestat a Diari de Balears que «si és cert que ja s'ha venut el logotip original de Majorica, podem augurar el pitjor per a la factoria de Manacor, perquè sense aquesta marca la producció no té raó de ser i, així, la indústria que té el logotip podrà vendre tota casta d'articles sota la M de Majorica».