TW
0

Telefònica fa tot el possible per evitar que sobrecàrregues en les xarxes com les que es varen patir a les Balears i a tot arreu el Cap d'Any es produeixin en aqueixa data o en qualsevol altra, segons el portaveu de la companyia per al País Valencià i Balears, Jesús Pastor. Pastor va explicar que «cada dia analitzam la demanda telefònica i hi adaptam la xarxa automàticament, per ordinador». De fet, segons Pastor, «tenim previst que fets com la sobrecàrrega de la xarxa de Cap d'Any es produeixin, com passa cada any, però és inevitable ja que disposar d'una xarxa telefònica que fos capaç de mantenir el volum de telefonades que es fa el Cap d'Any durant tot l'any seria molt car».

«Ara bé, cada dia ens adaptam a les circumstàncies. De fet, tenim present que durant l'estiu Balears registra una massiva afluència de turistes que pot sobrecarregar la xarxa i ampliam la capacitat de telefonades. Això ho feim també amb ocasions especials, com quan se celebra la volta ciclista a Mallorca», va explicar.

Pastor assegurà que «davant això, que cada dia ens adaptam a la demanda, no es pot dir quin sostre de telefonades hi ha a les Balears, ja que varia constantment». La sobrecàrrega en les xarxes pel Cap d'Any va ser denunciada dimarts pel president de la Unió de Consumidors de Balears, José Reguera, i per Llorenç Valverde, doctor i cap del departament de Matemàtica i Informàtica de la Universitat de les Illes Balears. Ambdós recordaren que aquestes incidències es produeixen al llarg de l'any.