Una pana elèctrica dugué el caos a Son Sant Joan durant set hores

La terminal quedà fora de servei amb 40.000 persones a l'espera del seu vol

El col·lapse s'apoderà ahir de Son Sant Joan. | JOAN TORRES

TW
0

Son Sant Joan visqué ahir una de les jornades més caòtiques de la seva història a causa d'una pana en la pròpia central elèctrica que deixà el nou edifici terminal sense cap tipus de subministrament, completament a les fosques i amb els equips informàtics anul·lats, des de les sis del matí fins a les dotze i mitja del migdia. Amb l'avaria quedaren inutilitzats tots els serveis de la nova terminal, principalment els de facturació, els d'embarcament de passatgers i els de recollida d'equipatges.

La caòtica situació afectà els 767 vols programats i els 100.349 passatgers que estava previst que passassin per Son Sant Joan, dels quals gairebé entre 30.000 i 40.000 quedaren «atrapats» a l'aeroport durant les gairebé set hores que durà la pana. Un cop solucionat el problema, els retards de més de quatre hores es perllongaren al llarg del dia.

Pràcticament tots els vols programats per ahir a Palma patiren retards considerables, enregistrant-se una mitjana de més de quatre hores. Indirectament també es veié afectada la rotació de vols de distints aeroports europeus, destacant els de Madrid i Barcelona i els anglesos i alemanys.

Malgrat que tots els sistemes de l'aeroport ja estaven restablerts i en ple funcionament a les quatre de l'horabaixa, la cadena de retards es perllongà fins a altes hores de la matinada, i està previst que avui matí es recuperi la normalitat. Per altra banda, la resta de terminals i la resta de serveis de l'aeroport, com les pistes, plataforma, etc..., romangueren operatius gràcies al generador d'emergència que funciona gràcies al subministrament de GESA.

Si bé tota aquesta situació no afectà l'arribada dels vols en un principi, si tingué incidència en la freqüència de sortida, ja que la facturació s'havia de fer a mà. Això provocà que Son Sant Joan quedàs col·lapsat i obligà la direcció a posar-se en contacte amb totes les companyies, operadores handling, touroperadors i les forces de seguretat i establir uns procediments millorar la situació dels passatgers.