PSOE i UM veuen «difícil» que la reforma de l'Estatut s'abordi aquesta legislatura

Grosske (EU) i Sampol (PSM) han plantejat aquesta possibilitat per primera vegada

TW
0

El vicepresident del Govern balear, Pere Sampol, i el conseller de Treball, Eberhard Grosske, plantejaren en les seves intervencions de dimecres passat en el marc del debat de política general de la Comunitat Autònoma, la necessitat de modificar l'Estatut, una possibilitat ímplicita en l'acord programàtic del Pacte de Progrés. El president autonòmic i el portaveu parlamentari d'Unió Mallorquina, Miquel Nadal, consideren que «és difícil» en aquesta legislatura.

De fet, els nacionalistes del PSM ja han fer aquesta proposta a la junta dels portaveus parlamentaris que agrupa les forces del Pacte de Progrés i la resposta «no ha estat un no explícit, però hi ha hagut alguna evasiva», comenten fonts d'aquesta formació. Per la seva banda, Sampol va afirmar ahir en els passadissos de la Cambra autonòmica que el «compliment literal» de l'acord del Pacte «fa imprescindible la reforma» de l'estatut d'Autonomia».

El coordinador general d'EU a les Illes Balears entén les «dificultats objectives» d'una modificació quan n'hi ha hagut una de recent, en referència a la impulsada l'any 1993 i finalitzada el 97. Grosske, que considera que el Govern progressista és una «bona oportunitat», veu també avals per a un sí a la reforma estatutària: fer un procés «autònom» de reforma, és a dir, una «dinàmica interna».

La quantitat de feina relacionada amb el desenvolupament del propi Estatut "Règim Especial de les Illes Balears, finançament autonòmic i infraestructures" és la justificació d'Antich a l'hora de plantejar les dificultats per a un procés de reforma. «Ni jo ni el meu partit estam tancats a parlar-ne, però no serà fàcil plantejar-ho a fons». Nadal, d'UM, creu que hi ha grups que ho plantegen «per fer bandera que ho han plantejat».