L'any, fins el setembre, bat rècords turístics malgrat les adversitats

Augmenta el nombre de visitants, la seva despesa, i l'interès pel medi ambient

TW
0

Malgrat totes les adversitats, l'any turístic fins el setembre ha estat tranquil i, fins i tot, s'ha augmentat el nombre de visitants respecte de l'any passat un 1 per cent i els doblers que han deixat. Aquesta és la principal conclusió del conseller de Turisme, Celestí Alomar, una vegada que ha interpretat les xifres del sector durant els primers nou mesos de l'any.

«Ni l'efecte mil·lènnium, ni la grip de la primavera que va afectar tot Europa, ni l'Eurocopa, ni el bon temps a Alemanya, ni els debats alarmistes sobre la manca d'aigua i l'ecotaxa han impedit que l'any "fins setembre" hagi estat tranquil i positiu». Així de clar ho va dir Alomar.

En total, per via aèria els visitants a les Balears han augmentat un 1 per cent respecte de l'any passat, i arribaren als 9.391.169. Així i tot, a Mallorca n'hi ha hagut un 0'6% menys que el 1999. Per ciutadania, hi ha hagut un 0'1 per cent menys d'alemanys i espanyols, italians i britànics han augmentat. De fet, segons Alomar, «aquest ha estat l'any dels espanyols, cosa que demostra la gran flexibilitat del sector, que quan veu que els alemanys no responen l'esperat, es dirigeix al mercat peninsular».

Així mateix, aquestes visites han permès que l'ocupació laboral al sector arribàs el juliol als 92.746 treballadors, un rècord, segons el subdirector d'Estudis i Innovacions de l'Ibatur, Carmel Bonnín.

La despesa turística d'aquests turistes ha superat els 820.000 milions de pessetes, unes 8.700 pessetes per visitant i dia, mentre que l'estada mitjana ha estat d'entre 9'5 dies (temporada baixa) a 11'07 dies (l'estiu). Un dels aspectes assenyalats per Bonnín és que les illes que més han vist incrementats els turistes han estat Menorca i Formentera, amb gran atractiu mediambiental.

Aquest detall i els estudis del Govern fan pensar a Alomar que «l'ecotaxa tendria un impacte neutre en la demanda del sector i, tan sols, en alguns mercats suposaria la pèrdua d'un 1'4% dels clients».