Buquebús suspèn la línia ràpida entre Palma i Barcelona

A les 18:45 d'avui el catamarà 'Avemar' farà la darrera singladura amb la naviliera argentina

TW
0

La naviliera argentina Buquebús ha tancat l'acord de venda del seu catamarà Avemar amb l'espanyola Trasmediterránea, segons confirmaren fonts de Buquebús. És per això que avui, a les 18:45, aquest vaixell d'alta velocitat realitzarà la seva darrera singladura entre Palma i Barcelona sota bandera de Buquebús.

A continuació es declararà «la suspensió definitiva d'activitat» d'aquesta ruta a causa d'una «forta reestructuració» de l'empresa pel que fa als seus mercats i línies, assenyalà el conseller delegat de Buquebús, Hernán A. Calvo, a través d'un comunicat. Des de la naviliera argentina es remarcà que «amb el tancament de la nostra ruta Barcelona-Palma-Barcelona no vol dir que abandonem la nostra activitat dins l'Estat, ja que continuarem operant a l'estret de Gibraltar (Algecires-Ceuta)». La venda de l'Avemar no es volia fer pública fins que no s'efectuàs la «regulació d'ocupació» dels nous treballadors de terra a Palma i les 60 persones que componen les tres tripulacions del fast ferry: «Així queda clar que es ven un vaixell i no una línia», digueren des de Buquebús.

El cost de l'operació de compra del catamarà Avemar per part de Trasmediterránea podria situar-se entre els 5.500 i els 6.000 milions de pessetes. L'accelaració final de l'acord podria ser fruit de l'accident i posterior inactivitat del fast ferry Milenium de la «Tras», segons fonts consultades del sector navilier illenc. D'aquesta manera, Trasmediterránea recuperarà el monopoli de la línia Barcelona-Palma-Barcelona. Buquebús informà que els passatgers que tenguin bitllets de la seva companyia per a dates posteriors a la d'avui podran realitzar el mateix trajecte amb la «Tras», després de l'acord a què han arribat ambdues navilieres.