L'aportació de les energies renovables al consum s'ha de multiplicar per set

El pla energètic calcula que l'impuls a l'estavi i a les alternatives costaria 22.000 milions

L'Administració anima els particulars a usar les energies renovables.

TW
0

L'esborrany del pla energètic, presentat recentment pel Govern de les Illes Balears, estableix que les energies renovables (solar, eòlica i fotovoltaica) han de multiplicar per 7 la seva contribució al subministrament. En aquesta major participació, el pla destaca un important esforç per incrementar la presència de l'energia solar tèrmica i, en menor mesura, la fotovoltaica.

El pla energètic ha avaluat en 22.000 milions de pessetes les quantitats econòmiques que ha d'aportar l'Administració per tal d'impulsar l'estalvi, la racionalització i la participació de les energies renovables als valors prevists.

En el cas que la tecnologia fotovoltaica progressi de manera molt significativa en poc temps, incrementant la rendibilitat de les plaques solars i reduint radicalment les despeses (tant econòmiques com energètiques) de fabricació, caldrà modificar considerablement les previsions actuals d'aquesta font energètica.

El director general d'Energia, Joan Perchés, ja ha considerat «factible» que les Balears, que disposen de 50.000 metres quadrats d'instal·lacions d'energies renovables, arribin als 500.000 entre els anys 2010 i 2015.

Des de l'Administració autonòmica s'intenta animar la iniciativa privada perquè avanci en aquesta línia per tal d'assolir l'objectiu d'increment. El pla energètic fixa una futura pujada de la demanda energètica que, en part, haurà de cobrir-se amb noves infraestructures energètiques, estalvi, racionalització del consum i aplicació d'energies renovables.