Obres Públiques té un any per enllestir els projectes del Pla de carreteres

La Conselleria podrà renegociar el conveni amb Madrid per obtenir finançament

TW
0

La Conselleria d'Obres Públiques del Govern balear no tindrà enllestits els projectes del Pla de carreteres fins l'estiu de l'any 2001, segons consta a la Modificació puntual del Pla director sectorial que està en exposició pública fins al proper 18 d'agost.

Malgrat que nombrosos ciutadans s'han apropat a aquest departament autonòmic per comprovar si estan afectats pels nous traçats, aquests no es redactaran fins que no hagi passat un any de l'entrada en vigor de les modificacions. Concretament, els tècnics tindran aquest termini per tal de definir les zones de reserva inicial que es corresponen amb els projectes prevists en el nou pla. Després de l'exposició pública, la Conselleria podrà renegociar el conveni de carreteres amb el ministre de Foment, Francisco Àlvarez Cascos, per tal d'obtenir finançament per dur endavant els projectes.

La modificació del Pla, que fou aprovada per la Comissió de Coordinació de Política Territorial el 4 de juliol, elimina la duplicitat de solucions per a la via de gran capacitat que unirà Palma i Manacor. Inicialment, segons el Pla aprovat pel consell de Govern del 16 d'octubre de 1998, quan el PP ocupava el Consolat i la Conselleria d'Obres Públiques estava en mans de Joan Verger, es preveien dues alternatives per resoldre el problema de comunicació entre la capital balear i Manacor: perllongar l'autopista entre Palma i s'Arenal seguint l'itinerari Llucmajor-Campos-Felanitx, o bé, partir de Llucmajor per construir una autopista de nou traçat. L'anterior Pla permetia no tan sols la duplicació de la calçada mitjançant la seva conversió en autovia o autopista sinó també tenia en compte vies de tercer carril.

En el nou Pla, a més de rebutjar les solucions donades pel Govern del PP, es plantegen actuacions per resoldre els problemes de trànsit existents amb obres encara no definides i se suprimeixen definitivament les vies amb un tercer carril. El punt més destacat de la nova redacció del Pla de carreteres és la duplicació de les calçades sense que necessàriament no hagin de ser convertides en autovies o autopistes.