Els veïns denuncien la degradació del sistema dunar de Son Real

Els afectats reclamen que es talli el pas l'accés de totterrenys i motocicletes

TW
0

Una quarantena de veïns de Son Serra de Marina han denunciat davant la Conselleria de Medi Ambient la degradació que pateix el sistema dunar de Son Real a causa del trànsit rodat de vehicles. Aquest mateix document també ha estat presentat al Consell Insular, al Departament de Costes i a l'Ajuntament de Santa Margalida.

Els denunciants mantenen que el pas per la zona, qualificada com Anei (Area Natural d'Especial Protecció) de totterrenys i de motocicletes ha ocasionat danys irreparables a la zona dunar a més de crear greus molèsties als veïns. Els veïns s'emparen en la Llei d'espais naturals del 1991 en què se cita que a les zones Anei «seran del mès alt nivell de protecció els terrenys confinants a la ribera de la mar amb una profunditat mínima de 100 metres, els sistemes dunars, illots, zones humides, etc...».

D'altra banda afirmen que la Llei de costes fixa que és prohibit l'estacionament i el trànsit no autoritazat de vehicles així com els campaments i les acampades. Els veïns consideren que els fets denunciats constitueixen un cas clar de Delicte Urbanístic. Per la seva banda la Conselleria de Medi Ambient va informar s'enviarà un tècnic a la zona per determinar en primera instància si les dunes de Son Real són responsabilitat del Govern o bé depenen de Demarcació de Costes.

De tota manera Medi Ambient ja ha deixat ben clar que independentment d'aquesta circumstància, l'Ajuntament és el primer responsable i que per tant té l'obligació de prendre mesures al respecte i no esperar que altres administracions actuïn.