Un estudi d'Ibatur evidencia les deficients infraestructures de la badia de Cala Millor

Un pla pilot anomenat Observatori Turístic ha estudiat cada un dels nuclis costaners

TW
0

La badia de Cala Millor, que abraça tota la zona costanera urbanitzada entre punta de n'Amer (Sant Llorenç des Cardassar) i la punta Roja (Son Servera), presenta importants deficiències sobretot pel que fa a voravies i a l'asfaltat. Així es desprèn d'un pla pilot de l'Observatori Turístic que l'Ibatur ha posat en marxa en aquest indret per conèixer les mancances que presenta i trobar-hi solucions.

L'estudi evidencia que a la Costa dels Pins tant l'enllumenat, l'asfalt com la neteja són bons; ara bé, un tret característic de la zona és l'absència de voravies i rajoles. Cal dir, emperò, que hi ha un projecte del pla Mirall que preveu pavimentar les voravies. Un fet dissonant en aquest nucli és l'existència de senyals de trànsit amb grau d'oxidació elevat i en alguns casos trencats.

Del Port Vell, l'Observatori Turístic posa com a fet més destacable de la zona «el lamentable estat en què es troben els fanals d'un carrer principal». Del Port Verd, apunten que l'asfaltat d'alguns carrers es troba en molt males condicions i també que «l'enllumenat és deficitari, els senyals de trànsit estan molt oxidats, les rajoles de les voravies són inexistents no tan sols davant els solars sinó que també davant els habitatges, fins i tot, arriben a ser substituïdes per flors i plantes».

A la zona de Punta Roja també han observat deficiències «acusades» de la infraestructura, les voravies estan rompudes i envaïdes per les obres i herbes. A Cala Bona el que consideren més abandonat és la segona línia, concretament les zones enjardinades del carrer de Na Llambies i del carrer Mestral perquè presenten «una certa deixadesa, així com les voravies i fanals, i també qualque solar amb escombraries de tot tipus».