L'Autoritat Portuària de les Illes Balears ingressà 4.489 milions durant el 1999

Els ports mogueren 9'5 milions de tones de mercaderies mitjançant 9.873 escales de vaixells

TW
0

L'Autoritat Portuària de les Illes Balears (APB), que presideix el socialista Francesc Triay, ingressà 4.489 milions de pessetes durant l'any 1999. Aquest volum de negoci és en gran part fruit de moure devers 9'5 milions de tones de mercaderies a través de les 9.873 escales dels vaixells, segons un avanç de la memòria portuària de l'any passat.

Els resultats de l'exercici del 1999 suposen una rendibilitat del 3'7 per cent en relació a l'any 1998. Així, es tanca el segon lustre de la dècada dels noranta amb xifres positives, ja que cal remarcar que els anys 1993 i 1994 tingueren nombres negatius, menys 8'5 per cent i menys 4'3 per cent.

Del total de 4.489 milions de pessetes recaptats, els ports de les Balears aconseguiren l'any passat 3.550 milions (el 79'1 per cent del global) a través del cobrament de les distintes tarifes que s'apliquen sobre les mercaderies, passatgers, vaixells, embarcacions esportives i d'esbarjo, subministraments, senyalitzacions marítimes, pesca fresca, emmagatzematge i serveis diversos. Això suposa un increment de l'11'9 per cent (422 milions) en comparació a l'exercici del 1998 (3.128 milions de pessetes per tarifes).

Pel pagament dels cànons, l'Autoritat Portuària de les Balears assolí 869 milions de pessetes en el decurs del 1999, és a dir, un 20'6 per cent més (179 milions) que durant el 1998 (690 milions de pessetes per aquest concepte impositiu).

A tot aquest conjunt de volum de negoci, s'hi han de sumar 70 milions més pel desenvolupament d'altres activitats portuàries. Els molls illencs trasbalsaren un total de 9'498 milions de tones de mercaderies l'any passat, fruit de les 9.873 escales que realitzaren els vaixells als ports de les Balears, la qual cosa aportà a l'AP una recaptació de 2.696 milions de pessetes pel pagament de les diverses càrregues impositives portuàries.

D'aquest total, 6'108 milions de tones de càrrega entraren i sortiren dels ports de l'Arxipèlag mitjançant línies de transport marítim regular "aquelles que duen mercaderies, passatgers i una barreja d'ambdues".