Educació convoca oposicions a 365 places no universitàries per al curs vinent

És l'oferta docent més àmplia des de 1996, amb 185 mestres i 145 professors de Secundària

TW
0

El Consell de Govern, a proposta de la Conselleria d'Educació i Cultura, aprovà ahir una oferta pública d'ocupació per al sector docent amb la convocatòria d'oposicions del curs 2000/01 per cobrir 365 places d'ensenyament no universitari, de les quals 185 seran de mestres, 14 de les escoles oficials d'idiomes, 145 del professorat de Secundària, 16 de professors tècnics de Formació Professional i 5 del cos d'inspectors d'Educació. Per al present curs, en els mateixos àmbits funcionarials, foren convocades l'any passat 278 places.

Segons informà el president Francesc Antich després de la reunió del Consell de Govern, per afavorir la consolidació dels claustres de professors dels centres públics de les Pitiüses, la Direcció General de Personal Docent estudia la possibilitat que un percentatge d'aquestes places sigui cobert mitjançant una convocatòria específica, amb el compromís, per part dels adjudicataris, de romandre un mínim de dos anys en el seu primer destí.

Aquesta oferta és la més àmplia dels darrers cinc anys. La convocatòria del Ministeri d'Educació i Ciència de 1996 (aleshores n'era l'Administració competent) fou de 168 places, només per a Secundària; la de 1997 fou de 130 places, només per al cos de mestres; la de 1998 (ja amb les competències assumides per la Comunitat Autònoma) fou de 284 places, sense oferta de Formació Professional; i la de 1999, com ja s'ha dit, de 278 places.

Així mateix, el Consell de Govern aprovà, també a proposta la Conselleria d'Educació i Cultura, l'expedient d'obres per a la reforma i remodelació de l'Institut d'Educació Secundària Josep Maria Llompart, de Palma. El projecte suposa una inversió de 583 milions de pessetes i preveu una acció global sobre tot l'edifici, actuant de manera unitària tant a l'institut com a l'escola d'adults.