EU denuncia la creació d'un abocador il·legal devora el camí des Caülls

La zona ja havia estat netejada fa temps pel GOB

TW
0

L'abocador il·legal creat vora el camí que va de la carretera del pont de Bunyola fins als Caülls, vora el Camp d'Inca, ja torna a estar fet un desastre, malgrat haver estat netejat i denunciat repetidament pel GOB.

Esquerra Unida, a petició d'un grup de veïns ha preparat un escrit per denunciar a l'Ajuntament l'existència de l'abocador. En aquest abocador s'hi pot trobar des d'animals presumptament sacrificats fins a cotxes abandonats. També hi ha restes d'obra i fins i tot productes perillosos i molt perjudicials per al medi ambient, com pots de pintura, d'oli o dissolvents.

En opinió d'EU, aquest abocador causa un impacte mediambiental significatiu a una zona rústica important, i per això es reclama que «aquest abocador i tots els altres existents han de ser denunciats perquè si no es converteixen en abocadors il·legals fixos». El portaveu d'EU Miquel Rosselló manté que el fet d'haver estat ja denunciat pel GOB agreuja la situació, ja que això suposa «una greu ineficàcia a l'hora de tractar aquests problemes».

Pel portaveu d'EU, una de les primeres tasques hauria de ser un recompte i un estudi dels abocadors existents i procedir a fer una previsió per eliminar-los progressivament, donant prioritat als casos més greus. Segons Rosselló, una vegada eliminats els focus també seria necessària la vigilància per tal que els fets no es repeteixin, i sancionar les persones que aboquin deixalles, un cop netejat l'abocador.