Les empreses adjudicatàries de l'hangar impugnaran el nou concurs d'AENA

El conseller Ferrer es reunirà amb el director de l'ens públic per demanar-li explicacions

TW
0

Les aerolínies Air Europa, Spanair, Ibèria i la constructora aeronàutica CASA, és a dir, la Unió Temporal d'Empreses (UTE) adjudicatària del primer concurs públic de l'hangar de manteniment de Son Sant Joan, impuganaran la nova licitació que convoqui Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) per adjudicar-lo de bell nou.

És per això que la UTE mantingué ahir una reunió amb el conseller de Transports, Josep Antoni Ferrer, per demanar que el Govern pressioni davant Madrid. Ferrer demanà ahir una entrevista oficial amb el director general d'AENA, Francisco Cal Pardo, perquè aclareixi la «indefinició» de l'ens pel que fa a la «paralització» de la construcció de l'hangar.

La negativa d'AENA a posar en marxa l'edificació de l'hangar es basa, segons la UTE, en un canvi en la política de finançament de l'ens públic. «AENA prefereix utilitzar la seva capacitat financera a construir pistes i terminals». Tot i que el capítol pressupostari per a inversions en infraestructures d'AENA «de l'any passat no s'exhaurí». Per l'ens públic, «un hangar és secundari».

La UTE no entén com AENA no vol construir l'hangar a Son Sant Joan, un aeroport que genera suficients recursos econòmics "uns 5.000 milions de pessetes anuals, el tercer d'Espanya", ja que el volum econòmic de la inversió no és gaire gran "3.000 milions aixeca l'hangar, la plataforma de rodatge i la urbanització" i «més quan ja s'han gastat 1.500 milions en la plataforma». A més, AENA rendibilitzaria la seva inversió «en 15 anys, ja que la UTE li pagaria un cànon de 250 milions».