Els hotelers pagaran un 25% més per la recollida de fems

L'Ajuntament aprova les noves taxes, que només pugen un 2% per als habitatges particulars

TW
0

Els hotelers d'Alcúdia hauran de pagar de la seva butxaca l'excés de fems que els turistes han produït aquest estiu. L'Ajuntament va aprovar ahir matí per unanimitat modificar l'ordenança fiscal que regula el servei de recollida de fems, de manera que s'ha incrementat un 25% la taxa que actualment paguen els hotelers per plaça turística.

La resta de ciutadans, però, només hauran d'assumir una pujada del 2% de la taxa de fems de forma que abonaran 8.300 pessetes per habitatge. El primer tinent de batle i regidor d'Hisenda, Antoni Alemany (PSOE), considera que el fems que ha produït aquest estiu la població flotant d'Alcúdia supera i de molt les previsions municipals.

De les 26.893 tones de residus previstes inicialment s'han recollit 31.095 tones de fems. Per aquest motiu, ara l'Ajuntament d'Alcúdia ha decidit que siguin els hotelers qui paguin aquest increment que al Consistori li comporta un desfasament econòmic de 50 milions. Amb les noves tarifes els hotelers hauran d'abonar 5.800 pessetes per plaça hotelera i 14.125 en el cas que siguin establiments d'aparthotel.

Al ple també es va acordar aplicar un increment del 5% en l'impost de béns immobles així com apujar l'impost de construccions i obres i el d'activitats econòmiques.