Un pla de seguretat integral pal·liarà les mancances dels serveis d'emergències

El Govern coordinarà i centralitzarà l'atenció per assolir més rapidesa i eficàcia

TW
0

La Conselleria de Funció Pública i Interior ja està redactant el pla de seguretat integral de les Illes Balears amb l'objectiu de tenir-ho a punt d'aprovació a finals d'enguany.

El pla pretén una organització centralitzada i, sobretot, pràctica i efectiva de tots aquells serveis relacionats amb la seguretat i la protecció civil: accidents de trànsit, incendis, inundacions i atenció immediata a ferits o víctimes de qualsevol tipus de sinistre.

Aquest pla té com a justificació la constatació que determinades circumstàncies on es posa en perill o es fa malbé la integritat de les persones i dels béns no són ateses amb la rapidesa i l'eficàcia desitjables. Les tardances de les ambulàncies a assistir els ferits en accidents de trànsit o les mancances humanes i materials de serveis com el de bombers (en evidència durant el darrer incendi de la serra d'Artà) han obligat l'Administració autonòmica a prendre mesures per tal de millorar aquests serveis.

Des de fa anys funciona el telèfon d'emergència 112, que sí ha servit per aconseguir una major rapidesa a l'hora d'alertar els serveis d'emergència, però no sempre una ràpida informació del sinistre ha suposat una més ràpida atenció.

Segons les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut (evidentment, només aplicables a països amb un cert grau de desenvolupament), l'atenció d'una ambulància a un ferit no hauria de tardar més de set minuts, temps que no sempre és assolible a la nostra comunitat.