El turisme escandinau, una aposta de futur per activar la temporada baixa

Aquest mercat d'alt poder adquisitiu creixerà enguany un 5 per cent

TW
0

El mercat escandinau (Dinamarca, Finlàndia, Noruega i Suècia) és una de les apostes de futur per lluitar contra la desestacionalització, amb un turisme de qualitat i alt poder adquisitiu, ja que l'any passat encapçalaren la llista de les nacionalitats que més despesa turística realitzen diàriament.

Les previsions de creixement per enguany d'aquest mercat a les Illes se situa «al voltant del cinc per cent» respecte de l'any passat, segons indicà el director de Viajes Austral i president de l'Agrupació d'Agències de Viatges de les Balears (Aviba), Eduardo Zamorano.

El turisme escandinau no entra dintre de la tipologia «de massa», com sí és el cas dels alemanys i britànics. En el decurs dels primers vuit mesos de l'any ens han visitat un total de 66.282 nòrdics. Això implica un increment del 7'9 per cent en relació a les mateixes dates de l'any 1998.

Per estats, els súbdits de Suècia són els que vénen amb més profusió, 31.455 (+4'6%). Els habitants de Dinamarca viatgen a les Illes quasi la meitat que els suecs, 16.512 (+14'8%). El ciutadans de Noruega ens visiten en una quantitat similar als danesos, 14.259 (+2'1%), mentre que els naturals de Filàndia encara no es llancen en braços del clima mediterrani, tan sols 4.056 filandesos han passat per l'arxipèlag en aquests vuit mesos (26'6%), segons les dades facilitades per l'Oficina de Seguiment de l'Ocupació (OSO) de la Conselleria de Turisme.