Cort adverteix que a Son Reus no hi ha lloc per dipositar els enderrocs

La presidenta d'Emaya proposa que la planta de triatge estigui en una pedrera

TW
0

La consellera de Medi Ambient, Margalida Rosselló, i la presidenta d'Emaya, Maria Crespo, es reuniren ahir horabaixa per mirar de trobar una solució al tema dels enderrocs. En aquest moment la situació és complicada, perquè d'ençà del tancament de la pedrera de can Ramis divendres passat a l'horabaixa, l'abocament d'enderrocs ha quedat paralitzat. Paral·lelament, ahir vespre el Govern balear mantenia una reunió d'urgència amb els transportistes, amb els quals negociava la possibilitat que aquests materials puguin ser abocats en una altra pedrera.

Maria Crespo deixà clar a la consellera de Medi Ambient que l'abocament a Son Reus és gairebé impossible, perquè l'espai que hi ha lliure a l'abocador s'haurà de menester l'any que ve, argument que entengué perfectament el director general de Residus, Nicolau Barceló, que també assistí a la reunió.

D'altra banda, s'ha de destacar que Govern i Ajuntament mantindran una reunió divendres que ve per tractar la possible instal·lació a Son Reus d'una planta de triatge, envasament i compostatge, com vol el Govern balear.

Maria Crespo, però, sembla de moment oposada a la construcció d'aquesta infraestructura. Segons ella, seria molt més pràctic construir-la a la vora de les pedreres on s'aboquin els enderrocs. «Hem de pensar que el setanta per cent del que transporten aquests camions són enderrocs de construcció i que menys del trenta per cent del fems és solament fems. La cosa més pràctica és dur fins a la pedrera tot el carregament, que aquest passi pel triatge i que el fems s'emmagatzemi allà. Després que facin el viatge fins a Son Reus i no a la inversa, que resultarà molt més car».