Boom de polígons industrials

La comarca disposarà en pocs anys de més de dos milions de metres quadrats per a empreses

TW
0

La comarca del Raiguer està vivint una autèntica febre industrial que ha duit en poc temps a la posada en marxa de projectes per al desenvolupament de nous polígons o bé a l'ampliació dels ja consolidats. Aquest desenvolupisme ha enfortit molt un eix econòmic creat entre Palma i Inca, sobretot a partir de la construcció de l'autopista. Durant els darrers mesos s'han reactivat tota una sèrie de projectes per a la construcció d'àrees industrials que malgrat estar previstes a diferents planificacions municipals havien quedat adormides per manca d'interès.

Entre aquestes s'hi troben els que seran els nous polígons de Binissalem i Lloseta. En tots dos casos els Ajuntaments hi han tingut un paper protagonista. En el primer cas les arques municipals sufragaren la redacció del pla parcial mentre que en el segon s'han duit a terme sis expropiacions que permetran la urbanització d'un polígon aprovat l'any 91. Ha estat la capçalera comarcal, Inca, la que ha viscut el creixement industrial més espectacular durant els darrers anys.

El gran interès de la iniciativa privada per situar-se a Inca juntamnet amb l'empenta municipal han conduït al desenvolupament successiu de dues fases amb un total de 200.000 metres quadrats, que ja s'han quedat curts d'acord amb la demanda existent. Per aquest motiu i aprofitant la revisió de la normativa urbanística es planteja duplicar aquesta superfície amb un tercer polígon que se situaria a l'altre costat de la carretera d'Alcúdia entre l'autopista i el camp del Sallista. La magnitud del nou projecte no quedarà exempta de polèmica.

Situació molt més consolidada viuen els polígons de Marratxí i Consell, els més veterans. A tots dos ja no hi queden pràcticament solars a la venda. De fet, per pal·liar aquesta situació a Consell l'Ajuntament ara estudia requalificar una ampla parcel·la per ampliar la zona industrial.