PSM i UM expressen la voluntat d'arribar a un acord per Mallorca

Mateu Morro: «Hem constatat una posició oberta per governar junts al Consell»

Els nacionalistes es tornen a reunir avui per a reconstruir el bloc nacionalista.

TW
0

El PSM i UM acostaren ahir posicions per governar conjuntament en el Consell de Mallorca. Els secretaris dels dos partits, Mateu Morro i Bartomeu Vicens, conversaren diverses vegades al llarg del dia per aclarir les respectives posicions de partida. Cap al vespre, Morro reconeixia que s'havia produït un apropamenent i que les comissions negociadores dels dos partits es reunirien avui a la seu del PSM. Mateu Morro es mostra optimista i pensa que s'«arribarà a un acord digne per governar el Consell de Mallorca.

Morro qualificà les converses que s'havien mantingut al llarg del dia com a «satisfactòries» i que havien apreciat en Unió Mallorquina «la voluntat d'arribar a un enteniment». El secretari general dels nacionalistes d'esquerra creu que el seu partit comparteix en gran mesura la filosofia d'Unió Mallorquina de cara a fer de la institució un «autèntic govern de Mallorca, capaç d'oferir als ciutadans un servei àgil i eficaç». No obstant això, Mateu Morro no acaba de veure clar com es poden separar absolutament les competències municipals i autonòmiques que té el Consell de Mallorca. Sembla ser que aquest serà el principi de la negociació que s'encetarà demà.

Del costat d'Unió Mallorquina també s'ha manifestat que no hi havia cap inconvenient a compartir amb el PSM el Govern de Mallorca. No obstant això, aquest partit considera que durant la legislatura es podrien haver de prendre algunes mesures «impopulars» que UM pot assumir. Però els agradaria explorar les possibilitats que el PSM pugui fer el mateix.

Aquestes són les claus sobre les quals es pot arribar a una entesa que sigui satisfactòria per a les dues parts. Quedà però per veure com ho assumiran la resta de partits implicats en el Pacte de Progrés. El PSM manté la posició que el PSIB-PSOE, Esquerra Unida i Els Verds han arribat a un acord amb UM i que aquest ha estat ratificat pels òrgans pertinents de forma que no entendrien que ara volguessin reobrir la qüestió i entrar en l'equip de Govern del Consell de Mallorca.