L'oposició diu que el Govern no pot ficar doblers en l'empresa del túnel

«L'única sortida que té l'empresa explotadora és abandonar la concessió»

TW
0

L'oposició parlamentària considera que el Govern balear cometrà una il·legalitat si compensa econòmicament la inversió realitzada per la concessionària del túnel de Sóller.

En aquest sentit, el grup socialista presentarà una interpel·lació parlamentària al Govern perquè expliqui tot el que ha passat durant els dos anys de gestió del túnel des que s'obrí al públic.

Francesc Triay (PSIB) explicà ahir a Diari de Balears que «la concessionària ha anat presentant reclamacions a l'Executiu autonòmic per la manca de rendibilitat del túnel. Aquest procés s'ha vist culminat amb la presentació d'un recurs contenciós administratiu. Ha arribat el moment que el Govern expliqui al Parlament en quina situació es troba l'explotació i què es pensa fer. Ja està bé de converses bilaterals. La cambra autonòmica ha de saber el que està passant».

Triay indicà que «si l'empresa explotadora del túnel pateix problemes de rendibilitat, no té altre remei ni sortida que abandonar la concessió. Els descomptes als residents de la Vall de Sóller s'han de mantenir, si no és que s'aplica l'IPC o els barems ja establerts, i consideram que una aportació directa del Govern a l'empresa seria il·legal».