algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 18°
21°

Expulsen dues menorquines per parlar en català en un vol de Vueling

40007

13-11-2017

Aquest dissabte passat, dues dones han estat expulsades d’un avió de la companyia Vueling, que realitzava el trajecte Barcelona-Menorca, després de dirigir-se a la tripulació en català. Margalida Camps Coll, una dona de setanta-dos anys, és una de les afectades i ho ha denunciat al diari VilaWeb.

«Vostè m’ha de contestar en castellà, o és que no el parla?»

Segons ha explicat el diari, Margalida Camps duia a les mans una làmina de pintura i per tal que no s’arrugàs la duia a la mà fins que tothom hagués embarcat i així posar-la damunt les maletes. En aquest moments d’espera, se li va acostar una hostessa que l’informà que havia de col·locar la làmina dins del compartiment superior. Camps li digué: «Sí, no es preocupi. No vull que me l’arruguin, després la posaré a dalt». La resposta insultant de l’hostessa en castellà va ser: «Vostè m’ha de contestar en castellà, o és que no el parla?». En escoltar això, una altra dona defensà sense pensar-ho Margalida Camps i va dir-li a l’hostessa de l’avió: «Vostè ha perdut el respecte a aquesta clienta. Ha d’entendre el català, feim un vol de Barcelona a Menorca». Les dues es van seure en el seu seient. A això, segons Margalida Camps ha fet saber a Vilaweb, uns minuts més tard, l’hostessa es va dirigir a les dues dones per fer-los saber que el capità del vol volia xerrar amb elles.

El capità, acompanyat de dos Guàrdies Civils, acusà les dues dones de faltar al respecte a l’hostessa i que, per tant, no volarien en aquell avió. Camps va contestar indignada «Perdoni? Jo només he parlat en la meva llengua, no he faltat al respecte a ningú». Després, els van demanar el DNI.

No pogueren comprar altre bitllet

Ambdues passatgeres, expulsades de l’avió, anaren a demanar explicacions a la taquilla de Vueling. Feren una reclamació i volgueren comprar un altre bitllet pel pròxim dia. La sorpresa va ser que no pogueren comprar altre bitllet perquè «Vueling havia prohibit que ens venguessin un bitllet» diu Camps. Per evitar més negacions, va decidir comprar el bitllet per telèfon però sense cap garantia de poder pujar a l’avió. Finalment, Margalida Camps ha pogut tornar a Menorca però no sap si Vueling la vetarà o no per sempre. Si és així, diu que «no podré sortir de Menorca perquè Vueling són els únics que fan aquest vol durant l’hivern».

Vueling ha donat una primera resposta per xarxes socials

Després de la forta difusió i polèmica que ha tengut aquest fet, Vueling ha contestat. «Liz, lamentem els inconvenients als nostres passatgers. Totes les tripulacions d’avions basades a Barcelona parlen català. Estem mirant què va passar i poder respondre a través dels canals oficials» expliquen. Tanta ha estat la difusió que l’eurodiputat Ramon Tremosa ha anunciat, també per xarxes socials, que aquest dimarts denunciarà els fets a la Comissió Europera.

Algunes reaccions

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per remigio III, fa 8 dies

Ens cal una oficina que prenga nota de totes les faltes de, respecte a la nostra llengua i el dret a usar-la. Aquestes compatriotes tindran altra feina a fer i, per a més inri, no poden prescindir d'aquesta companyia. L'oficina tindria l'obligació de seguir els esdeveniments del cas i procurar la disculpa de l'ofensor. La senyoreta que ens va faltar el respecte hauria de ser foragitada o, si més no, amonestada públicament perquè servira d'exemple.

Valoración:2menosmas
Per Vaja, vaja!, fa 8 dies

O sigui, que segons en Yuan, només tenen dret a viatjar en avió les persones "ben educades". I com que parlar català a un castellanoparlant és una mostra de malíssima educació, bé feu el comandant d'expulsar de l'aeronau aqueixes dues senyores. La notícia no ens explica si els guardies civils les se'n dugueren engrillonades o no. Ho haurien d'haver aclarit.

Valoración:2menosmas
Per t, fa 9 dies

llengua catalana,a totes les relacions comercials.

Valoración:9menosmas
Per manoletin, fa 9 dies

Sin tener la más remota idea de lo que ha pasado os "coméis" la noticia con gusto. Mañana mismo pongo yo un tuit diciendo que me han echado del autobús por hablar catalán y os lo zampais enterito. A lo mejor la realidad es que las pasajeras se rebotaron porque les respondieron en castellano, que están en su perfecto derecho: ellas de rebotarse y la tripulación de responder en castellano. Pensar un poco cuando leéis las noticias que según el medio que las pública están redactadas a gusto del consumidor.

Valoración:-1menosmas
Per yuan, fa 10 dies

me parece correcto que las echaran del vuelo: por maleducadas.

Valoración:-18menosmas
Per CAGONLOSTRUM, fa 10 dies

O sigui que si parlan en catalá, mallorquí o valenciá, els estam insultant, i si els deïm que s'en vagin a pendre per on començen ses senalles,esteran contents?? idó brou a s'olla, i Vueling a la P.M.

Valoración:17menosmas
Per Pere, fa 10 dies

estic realment cansat de la profunda ignorància i malevolència de la gran majoria d´espanyols (immensa majoria) establerts a territoris catalanoparlants........necessitem oficina especialitzada per denunciar i més contundència judicial.

Valoración:23menosmas
Per Preu per preu, fa 10 dies

Esper que Vueling investigui vertaderament el que va passar. I si l'hostessa es va passar i va ser ella la que fa faltar al respecte a la sra. menorquina, sigui amonestada com a mínim i es faci pública dita amonestació. A saber després què li va contar al comandant de la nau!
La veritat és que tan en aquesta companyia, com a qualsevol altra, l'ús de la llengua catalana és anecdòtica. Te pots trobar en alguna ocasió, alguna, d'entre moltes, que alguna hostessa et saluda amb un "bon dia", però rarament. I si has de parlar més coses i ho fas en català, també és una ametlla que s'adreça, que et contestin amb la mateixa llengua que tu has usat. En el millor dels casos et contesten en castellà i automàticament, com molt bé sabem fer els balears, ens giram.
Sempre i quan siguin educats amb nosaltres, que sinó, de betzèrria, pot ser que no ho facem. Aleshores comencen els problemes.

Valoración:15menosmas
Per barrufet, fa 10 dies

-No entenan res, quin païs d´ignorants.- A tal efecte vos explicaré una anècdota que van viure el meu fill amb la seva dona i els meus nets quan van anar a passar uns dias de vacançes a Cadiz.
-Varen llogar un apartament i lògicament van fer amistat amb els altres llogatèrs del mateix bloc
d`apartaments quan per etxemple compartían la piscina comùn o prenían un apat, etc, etc.
-A casa tots som catalanoparlants, pero allà evidentment sempre es parlaba en castellà amb els demés estiuejants per poguer enténdres, però en un moment donat un dels meus nets va fer una travessura una mica forta i lògicament var ser escridassat per els meus fills que ho van fer amb la llengua habituàl de casa (o sigui en català).- Dons això els hi va soptàr molt a algùns dels estiuejants que estaban presents que no entenían que en tot moment es parlès en castellà i que per castigar o escridassar als seus fills ho fessin en català.
-Lo que he dit avans , no s´enteran de res.

Valoración:9menosmas
Per Angel lopez, fa 10 dies

Jo he tingut varies històries amb vueling vinculades a les consignes sovint massa estrictes del seu personal ( m 'han deixat a terra per un minut de retard tancant l 'ordinador davant la meva cara) i per la seva laxa politica de cancelació .( m'han cancelat vol sense avisar i he hagut de passar dos dies sense poder viatjar , encara ara no han acceptat que no vaig ser avisat) , la
Llengua catalana ( gran maltractada al mon dels avions) no l 'he sentida mai excepte en alguna gravació. El que ha passat amb aquestes senyores em confirma que aquesta aerolinea te una politica de merda cap als seus clients. I mereix que limposin una denuncia a la burra de la hostessa , al gorila del capità i a la companyia en ple. Millor que operi Ryanair aquest vol a Menorca. Pobre llengua nostre. Serà que ens haurem de tornar independentistes només per poder defensar la llengua. Es patetic i trist.

Valoración:20menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris