Autor
Quim Torres
Quim Torres

Balears

Matas i Munar pacten un pla de xoc per llevar la brutor del mar balear

El Govern balear i el Consell de Mallorca posaran en marxa l'estiu que ve un pla de xoc per reduir al mínim la brutícia a les platges i a les zones costaneres. Així s'acordà a la reunió que mantingueren ahir els presidents d'ambdues institucions, Jaume Matas i Maria Antònia Munar, els quals tenen molt clar que les embarcacions són les principals causants de la contaminació. Per tal d'evitar-ho, es repartiran bosses de fems als vaixells.

Quim Torres 04/09/03 0:00

Balears

El servei públic fixarà una tarifa màxima de 72 euros i no inclourà vols a la Península

La proposta final de declaració de servei públic de les rutes aèries interinsulars no afectarà els enllaços amb la Península i fixarà un preu màxim de 72 euros -48 amb el descompte de resident- per cada trajecte Mallorca-Menorca i Mallorca-Eivissa. D'aquesta manera, el Govern central retira de la seva proposta definitiva la possibilitat que les companyies puguin incrementar fins a un 25% la tarifa bàsica en el 25% del total anual de places ofertades, tal com es preveia en l'esborrany anterior.

Quim Torres 03/09/03 0:00

Balears

Matas crearà la marca «Illes Balears Sostenibles» per a la promoció turística

La reunió d'objectius del Govern balear va acabar ahir amb l'anunci de creació d'una nova marca turística per a l'Arxipèlag que s'anomenarà «Illes Balears Sostenibles». Aquest mecanisme permetrà emprar «fórmules comercials» per fer promoció i aconseguir nous ingressos -a través de la venda de productes i serveis- i estarà lligat a la fundació que l'Executiu crearà per aconseguir fons públics i privats que s'invertiran en actuacions mediambientals un cop desaparegui l'ecotaxa.

Quim Torres 31/08/03 0:00

Balears

L'OCB carrega contra Matas i l'acusa de perpetrar l'«apartheid» del català

Seixanta dies ha deixat passar l'Obra Cultural Balear (OCB) abans de carregar contra el Govern popular per la seva política lingüística. El president de l'entitat, Antoni Mir, va acusar ahir l'Executiu popular de llançar «atacs viscerals» contra la identitat, la cultura i la llengua pròpies, que «per primer pic en la història no té assegurada la seva supervivència», i va demanar al president Jaume Matas que «retiri el seu projecte d'apartheid» lingüístic i cultural i recuperi el clima de convivència.

Quim Torres 30/08/03 0:00

Balears

El Govern ajudarà els afectats de la pana a reclamar contra Gesa

El Govern balear habilitarà un servei per ajudar els damnificats de la pana de dilluns a reclamar contra Gesa-Endesa. Aquesta oficina té com a objectiu estalviar gestions burocràtiques i canalitzar les reclamacions dels afectats. La Direcció General de Consum ha habilitat una línia telefònica -971 17 62 58- que funcionarà de manera paral·lela i independent a la que ha establert la pròpia companyia. «El Govern s'ha de posar al costat dels usuaris», assegurà el seu portaveu, Joan Flaquer, qui remarcà que l'Executiu autonòmic se «solidaritza» amb els usuaris i està «preocupat» pels efectes de l'avaria. Així mateix, Flaquer criticà la política informativa de la companyia.

Quim Torres 26/07/03 0:00