TW
0

La CatalApp, l'aplicació impulsada per la Plataforma per la Llengua que cerca  sensibilitzar els establiments en l'ús del català, arriba a les 15.000 descàrregues en els primers vuit dies de funcionament. L'aplicació, en aquest sentit, permet als consumidors valorar i comentar l'ús de la llengua en més d'un milió d'establiments del domini lingüístic català.

Tal com ha explicat l’entitat, a banda de les descàrregues, l'espot publicitari ha aconseguit més de 200.000 visualitzacions a través de les xarxes socials. Amb un ritme de 1.200 descàrregues diàries a Android i 550 a iOS, CatalApp aconsegueix fer-se un lloc destacat en l'espai comunicatiu mòbil en català.

CatalApp, segons els responsables del projecte, geocalitza més d'un milió d'establiments que té indexats el cercador Google Maps. S'hi troben comerços, cinemes, oficines, administracions, botigues i més serveis. CatalApp mostra una classificació dels millors i pitjors establiments d'acord amb les valoracions lingüístiques dels usuaris.

Notícies relacionades

Incentiu del català

D'aquesta manera, CatalApp «incentiva l'ús de la nostra llengua i fomenta la conscienciació lingüística. Igualment, les valoracions dels usuaris poden compartir-se a través de les xarxes socials amb un simple clic».

Així, segons la Plataforma per la llengua, «CatalApp és una bona eina per donar a conèixer les pràctiques lingüístiques de l'entorn més immediat de la ciutadania i valorar l'ús que es fa del català en l'atenció oral, escrita i virtual».