La història de Carlitos, un infant argentí que cada dia ha de fer més de vint quilòmetres muntant a cavall per poder anar a escola és una de les quatre experiències colpidores que formen el documental que des d'avui es pot veure als cinemes Rivoli i CineCiutat de Palma.
“Camí a l’escola” fou la gran triomfadora dels premis César 2014 en la seva categoria, i després d’atreure a França més d’un milió i mig d’espectadors i obtenir un gran èxit en altres països europeus arriba a les nostres contrades per mostrar-nos l'exemple d'aquests petits herois, tres nins i una nina d’entre 11 i 13 anys de llocs remots del món que han de fer un llarg periple per arribar a classe.
Les seves històries commouen pels reptes que han de superar; ja sigui la distància, la discriminació o la discapacitat.
Per exemple, Jackson recorre cada matí amb la seva germana Salomé de 6 anys els 15 quilòmetres que els separen de la seva escola, a Kenya. Són, ni més ni menys, dues hores de recorregut a través de terres perilloses poblades d’elefants i altres animals salvatges.
O Zahira, qui lluitant contra les veus que no veuen apropiat que les al·lotes vagin a escola, cada diumenge recorre més de 22 quilòmetres per arribar des del seu poble situat a l’Atlas fins a l’escola internat on viu fins al divendres, juntament amb les seves dues amigues Zineb i Noura.
O el cas de Samuel, qui va en cadira de rodes i viu al golf de Bengala (Índia), i ha d'ésser ajudat pels seus dos germans petits, que l’han d’empènyer durant 4 quilòmetres per poder anar a escola.
Dirigit per Pascal Plisson, el treball descriu un viatge diari, que ens submergeix en la quotidianitat de quatre petits que afronten diàriament nombrosos reptes per poder accedir a l’educació i aspirar a una vida millor i més plena.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Esperem que els governants peperos no vegin el film, perque si s'assebenten de les peripècies que passen molts d' infsnts d' arreu del planeta, només per poder anar a la escola, ho interpretaràn com que encara poden fer moltes més retallades en Educació Pública.