Els passatgers d'un vol cancel·lat tenen dret a reclamar el reembors de les despeses raonables en què hagin incorregut quan una companyia aèria no els hagi proporcionat atenció i també una compensació en concepte de danys morals, segons ha dictaminat aquest dijous el Tribunal de Justícia de la UE (TUE).
La sentència es refereix al cas de diversos passatgers que viatjaven en un vol d'Air France de París a Vigo el 25 de setembre de 2008. El vol es va enlairar segons el programat, però va tornar poc després a l'aeroport Charles de Gaulle a causa d'un problema tècnic a l'aeronau.
Tots ells van ser recol·locats en vols alternatius l'endemà; tanmateix, sols un va rebre assistència per part de la companyia aèria. Una família va ser desviada a Porto i va haver d'agafar un taxi des d'allà al seu lloc de residència, a Vigo.
Els passatgers van interposar demandes reclamant, cada un d'ells, 250 euros per la cancel·lació del vol. A més, la família desviada a Porto reclamava 170 euros per cobrir les despeses del taxi i 650 euros per persona en concepte de danys morals.
Una altra família també sol·licita 650 euros per persona en concepte de danys morals i, a més, reclama el cost dels menjars a l'aeroport i un dia addicional de guarderia per al ca. El passatger que va rebre assistència reclama 300 euros per danys morals.
El jutjat del mercantil número 1 de Pontevedra, que duu el cas, va preguntar al Tribunal de Justícia si la legislació comunitària permet els passatgers demanar una indemnització per danys morals.
En la seva sentència d'aquest dijous, el Tribunal de Justícia assenyala que el concepte de "compensació suplementària" previst en la normativa de la UE permet al jutge nacional concedir una indemnització pel perjudici moral derivat de l'incompliment del contracte de transport aeri".
El TUE estima que la "compensació suplementària" pretén completar l'aplicació de les mesures estandarditzades i immediates previstes pel reglament sobre drets dels passatgers aeris.
Per tant, aquesta "compensació suplementària" permet que els passatgers siguin compensats per la totalitat del perjudici material i moral que hagin sofert a causa de l'incompliment, per part del transportista aeri, de les seves obligacions contractuals, en les condicions i amb els límits previstos pel Conveni internacional de Mont-real o pel dret nacional.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.