TW
0

"Mamà, no m'has comprat res sexy?". Aquesta és la pregunta que féu una nina de nou anys a la seva mare quan un horabaixa arribà de compres. "Un xandall... això no és gens sexy". Sembla que la feta no té res d'extraordinari i cada cop és més freqüent que nines d'aquestes edats s'obsessionin a voler anar maquillades i vestides com a adultes. Un bon exemple el trobam ara en la casa francesa de roba interior Jours après lunes, que ha desfermat una bona polèmica amb un catàleg en què les petites apareixen fotografiades relaxades sobre un sofà amb un collar de perles al coll, amb els llavis vermells o mirant-se al mirall encantades amb aquest rol.

No és el primer cop que imatges semblants remouen la ciutadania. Vogue, en la versió francesa, ja escandalitzà quan trià menors de vuit anys en un dels reportatges. Les petites mostraven peces de roba de dissenyadors com Versace, Gucci i Saint Laurent; joies de Cartier i Bvlgari , i sabates amb tacons altíssims.

En la col·leció de Jours après lunes no hi falta res: braguetes amb randetes, sostenidors amb perles brodades i tops amb llacets i teles exclusives. La idea pot ser divertida, però alguns mitjans de comunicació anglòfons hi han carregat en contra. "Quan una nina petita es posa la roba de sa mare, les joies i les sabates amb tacons, pot resultar graciós. Tanmateix, aquestes imatges no són gracioses. No és adequat fer que una nina de quatre anys sembli Brigitte Bardot a I Déu creà la dona", explica Marilisa Racco, autora de "Le Snob Lingeries", en el diari Daily News. "No s'han de sexualitzar els infants. Uns sostenidors amb perles per a una nina petita no em semblen bé" , afegeix la periodista. Des de la firma, Sophie Miron es mostrà "molt sorpresa per la polèmica", assenyalà en el diari Daily Mail. "El que volia fer era roba interior suau, agradable de dur i adaptada a l'edat, sense ser una còpia de les tendències per a adultes, que poden ser vulgars", va explicar.