Fins ara els outlet eren unes botigues a les quals tothom volia anar, però que mai no eren a prop de casa. Tanmateix, suposa comprar roba de les grans marques a preus molt rebaixats. Com així? Idò perquè són els excedents d'altres temporades, o bé peces de roba amb petites taques o alguna part rompuda que són gairebé inapreciables però que no deixen de ser imperfeccions. Aquesta moda, implantada a l'Estat fa poc menys d'una dècada, ha tornat a evolucionar. Les passes endavant s'han fet a través d'internet. Empreses com Privalia, Vente-Privee i Buyvip s'han introduït en el mercat de venda en línia. La seva diferenciació prové del fet que allò que venen són articles de gamma alta: Versace, Dolce Gabana, Hermengildo Zegna... i que totes les peces estan molt rebaixades, fins i tot al 70%.
Excedents de temporada
No debades, totes les grans cases de moda acaben amb excedents a finals de temporada i donar-los sortida mitjançant la xarxa abarateix el preu de venda. Ara per ara, Vente-Privee és l'empresa on line més important del sector. Durant el primer semestre del 2009 ha facturat 21 milions d'euros, ja que ha augmentat les vendes un 133% respecte del 2008. L'eufòria, per tant, ha envaït el ram. Mentre la crisi copeja els minoristes i els grans magatzems, els venedors en línia incrementen de manera notable el volum de beneficis. La comoditat de la compra, que es realitza a quasevol hora i des de casa, pot resultar un dels factors de l'èxit. El funcionament a Vente-Privee és senzill: l'usuari s'hi inscriu i quan el portal presenta un paquet d'articles nous ho comunica als socis. L'empresa activa el servei a les 7 del matí i, a mesura que la gent va comanant les peces, el paquet de productes ofert minva.
Recreació virtual
És força comú el fet de dubtar de l'eficàcia de les adquisicions a través d'internet. De fet, no poder observar el producte a les pròpies mans desanima molts compradors potencials. És per això que aquestes empreses hagueren d'instal·lar tallers de vídeo i fotografia per confeccionar els tràilers amb els packs. La idea és simple: acostar al màxim la peça al ciberclient. Vente-Priveé dedica el treball de 300 empleats a fer aquesta mena de videoclips, mentre que Privalia hi aporta un centenar de tècnics. Segons les dades facilitades per aquestes entitats, cada any posen en el mercat prop de 400 lots de productes. Les marques, així, van rodant. Amb tot, l'espectacular increment d'aquest tipus de negoci preocupa les mateixes cases de moda. Això és perquè, si assoleixen una excessiva quota de mercat, les vendes a les botigues normals poden caure. Vet aquí el dilema: fins quin punt es pot acostumar el client a comprar a preus tan baixos? Deixarà de visitar les tendes?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.