Ja els han penjat una etiqueta: generació tween. Realment, no són altra cosa que els rostres més populars entre els adolescents d'avui. I de referents, sempre n'hi ha hagut.
La sorpresa d'aquesta generació, però, és que mira de rompre amb el mite del rebel sense causa. Perquè de rebels, o de polissons, no en tenen res. Just al contrari: Són adolescents sense tatuatges ni piercings, amb un aire de profunda fe cristiana i que presumeix de mantenir la seva virginitat.
Un perfil al qual responen actrius com Miley Cyrus, més cèlebre pel nom de Hannah Montana. Ella protagonitzà la sèrie de TV homònima que, a causa de l'excel·lent audiència assolida, ha estat adaptada al cinema. I si Hannah és l'ídol femení, el seu homòleg del sexe oposat és Zac Efron. Què tenen en comú? Bàsicament, un aire de no haver trencat mai un plat. L'amic perfecte que un pare triaria per a la seva filla.
Fins i tot, els Jonas Brothers, banda de pop amb pretensions de rock juvenil, gaudeixen del perfil de petits sants. Drogues, sexe i Rock & Roll? No, no, no... I és que cal observar quina educació han rebut per entendre com actuen els joves.
El pare de Miley Cyrus, per exemple, és Billy Ray Cyrus. Potser aquest nom sona desconegut, però no ho és el seu gran èxit: la ranxera No rompas más mi pobre corazón. "No som perfectes, però la religió i els valors són molt importants per nosaltres", explicà el maig passat a Madrid, de visita amb la seva filla per promocionar-hi la pel·lícula de Hanah.
No els falten detractors, que els acusen de ser un producte més de la ideologia conservadora americana. Però en temps de crisi econòmica, els tween han aixecat les taquilles dels cinemes i tot allò que un dels seus membres toca es converteix en or. Sobretot dels productes de la Factoria Disney, productora del film High School Musical i les dues seqüeles rodades (per ara). Les noves tendències, per tant, ja no suposen tant de benefici a Disney pels seus dibuixos animats, sinó per les pel·lícules amb actors de carn i os.
I si algú encara dubta del potencial econòmic d'aquesta fornada de joves, vet aquí un breu apunt: la revista Forbes ha confeccionat una llista pròpia per als tween amb més projecció. Matt Prokop i Justin Martin, de High School Musical; Kelly Blatz, a Disney Channel; i Nat i Alex Woff (de 14 i 11 anys!) són els relleu generacional. Ben dissenyats per ser ídols, com si d'una fàbrica haguessin sortit.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.