Internet, les revistes i el cinema són els mitjans més utilitzats pels adolescents espanyols, segons un estudi
Les revistes, el cinema i sobretot internet, per la seva interactivitat, sociabilitat, personalització i accés il·limitat a la informació, són els mitjans més utilitzats pels joves espanyols, segons la tesi doctoral d'Elena Izco, defensada a la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra. La seva investigació sobre el públic adolescent espanyol, delimitat entre els 11 i els 21 anys, ofereix per primera vegada una segmentació i una identificació completa d'aquest sector com persones, consumidors i audiència especial dels mitjans de comunicació. Entre els resultats, destaca l'anàlisi de la seva adquisició de productes i serveis: «La major part de les seves despeses es concentra en roba, complements, transport, beguda, tabac, música, jocs i lectura». A més, els joves cada vegada presten més atenció a les noves tecnologies, «especialment als ordinadors, els mòbils i els videojocs», subratlla la professora de Publicitat. En aquest sentit, Elena Izco posa èmfasi en la influència dels adolescents en les decisions de compra dels seus pares -fet que els fa especialment atractius per a les empreses- i en les seves motivacions de consum: «Gasten molt perquè tenen el poder adquisitiu per fer-ho, molt de temps lliure, volen diversió i consideren que és la manera de reforçar la seva identitat».
També a Ara
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- La ‘germana’ sahrauí de Galmés
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.