TW
0

Internet s'ha convertit en «un instrument fonamental» a Espanya tant en la recerca com en la reserva d'habitació en hotels, segons ho confirma un estudi encarregat per NH a la consultora Ikerfel. El 51% d'usuaris fa servir la xarxa per obtenir informació abans de reservar un hotel, i la xifra s'eleva al 73% en el cas dels viatgers d'empreses, assenyala l'informe. L'estudi recorda que internet «simplifica» les tasques de «buscar les millors ofertes, prendre decisions basades en informació actualitzada i reduir les possibilitats que l'estada no respongui a les expectatives generades». Amb aquest canal de comunicació, «l'usuari assumeix, cada vegada més i en primera persona, la recerca d'hotel i la seva reserva», assenyala. Del 51% que busquen informació d'hotels per internet, un 29% recorre a cercadors, mentre que només el 12% es decanta per l'ús de portals verticals especialitzats i pàgines web dedicades a turisme. Quant als canals per reservar l'allotjament, només un 10% dels hostes per motius d'oci va a la web d'una agència de viatges o a la de l'hotel per fer la reserva, respecte d'un 29% de viatgers d'empreses, cosa que «revela la creixent maduresa d'aquest segment d'internautes, i també la confiança més alta en les transaccions comercials en línia i la consolidació de l'oferta disponible a internet». Tot i això, un 36% dels viatgers d'empreses prefereix anar personalment a una agència per fer la reserva, percentatge que arriba al 49% en el cas dels turistes. A diferència de la resta d'Europa, els turistes espanyols prefereixen anar a l'hotel amb la seguretat de tenir una habitació, i només el 5% fa la reserva quan arriba a l'establiment. No passa igual amb els viatgers de negocis, si bé en aquest sentit, els espanyols també destaquen per la seva prudència. El 27% reserva habitació al mateix hotel, però prefereix fer-ho en una agència de viatges en el 36% dels casos. Aquesta xifra contrasta amb el 42% dels hostes austríacs o el 40% de belgues, que fan la reserva a l'establiment.