TW
0

El 80% dels conductors fa servir internet durant el procés de compra d'un nou vehicle, dues vegades més que el 2004 i 4'5 vegades més que el 2002, per obtenir informació sobre preus, comparar característiques de diferents cotxes i configurar les característiques dels vehicles, segons recull l'estudi Cars Online desenvolupat per la consultora Capgemini. El treball, fet mitjançant entrevistes a consumidors de la Xina, França, Alemanya, el Regne Unit i els EUA, ha estat elaborat per la consultora amb la finalitat d'examinar les tendències del comportament de compra dels conductors, i també la utilització d'internet i la fidelitat dels clients a les marques automobilístiques i als concessionaris. Així, l'estudi desenvolupat per Capgemini ressalta que un terç dels consumidors enquestats van dir que havien visitat cinc o més llocs web de fabricants de cotxes per a la compra del seu vehicle, cosa que representa un creixement del 44% en comparació de les xifres de l'any passat. D'altra banda, el 20% dels consumidors va manifestar que canviaria de marca i de concessionari si no obté «amb prou rapidesa» una resposta a una consulta per correu electrònic. Aquesta afirmació posa de manifest la necessitat de les marques «d'integrar la venda al detall en la batalla pels clients i els beneficis sostinguts». Així, el 40% de les persones enquestades va indicar el seu desig que el concessionari i el fabricant respongués a una sol·licitud per correu electrònic o per internet dintre de les quatre hores següents a la consulta. Aquestes dades ressalten la importància de les comunicacions i el servei postvenda, ja que segons Capgemini, «són essencials per mantenir viva la relació amb el client».