TW
0

La companyia musical més important del món, Universal Music, està estudiant oferir descàrregues gratuïtes de música a internet a través d'un nou model de negoci basat en la publicitat, amb el qual aspira a acabar amb l'actual hegemonia del programa iTunes d'Apple. Segons el diari 'Financial Times', el nou servei es coneixerà com a SpiralFrog i és una mostra de la determinació de les companyies musicals per experimentar nous models que els permetin treure profit a les descàrregues a internet, encara controlades per la pirateria. El nou servei d'Universal podria començar a funcionar el desembre i pot suposar un important revés per a iTunes, l'oferta del qual es basa en les descàrregues a un preu de 99 cèntims per cançó i en el suport del popular iPod. Un informe de la indústria discogràfica mostra que per cada descàrrega legal se'n produeixen quaranta de pirates. Actualment, el 80% del mercat de descàrregues legals està en mans d'Apple. Tot i això, dels 60 milions de reproductors digitals de música que es vendran aquest any existeix un important percentatge d'aparells de MP-3 no compatibles amb Apple, fet que pot suposar un important cop d'efecte per a l'SpiralFrog d'Universal. Per la seva banda, Microsoft prepara el llançament de Zune, que inclou reproductors i oferta de descàrregues de pagament. MTV ha presentat Urge, que permet descàrregues amb subscripció prèvia.