El volum de negoci del sector turístic a internet va créixer un 71% en un any, per sobre de 400 milions

TW
0

El volum de negoci a través de la xarxa generat pel sector turístic va superar els 400 milions d'euros en el tercer trimestre del 2005, un 71% més que en el mateix període del 2004, segons l'últim informe de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) sobre comerç electrònic a Espanya, que apunta la venda de bitllets d'avió i de reserves d'hotel com a principal impulsor del comerç en línia. El creixement del sector a internet, qualificat de «vertiginós» per l'organisme regulador en el seu últim informe sobre transaccions en línia, va millorar en un 26% de gener a setembre del 2005 respecte a tot l'exercici del 2004. Per activitat, les compres de bitllets aeris van representar un 21% del volum total de negoci, seguides de les fetes a agències de viatges i operadors turístics, que van ascendir al 13'6%, i les de màrqueting directe, amb un 8%. El nombre d'operacions durant el tercer trimestre del 2005 va arribar a 4'8 milions de transaccions electròniques, fet que suposa un augment del 58% respecte al mateix període de l'any anterior. A més, el fet que es registrin uns ingressos cada trimestre comparativament més alts que el nombre d'operacions «denota que cada vegada els consumidors tenen més confiança a l'hora de fer les seves compres per internet», recull l'informe de la CMT.