TW
0

El 40% de les empreses agroalimentàries espanyoles té pàgina web -en la majoria dels casos, només des de fa poc més de tres anys- i dos terços de les companyies que encara no en tenen pensen fer-la aviat, segons es desprèn de l'informe 'L'impacte de les Tecnologies de la Informació al sector agroalimentari'. L'estudi, elaborat per l'Associació d'Empreses d'Electrònica, Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions d'Espanya (AETIC), ha estat presentat aquesta tarda a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) sota la presidència del conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Antoni Siurana. El sector agroalimentari a Espanya disposa d'un parc de més de 135.000 ordinadors, dedicats en la seva majoria a aplicacions ofimàtiques pròpies del sector. Aproximadament el 80% de les empreses té informatitzada la gestió administrativa i més del 77% ha seguit el mateix procés amb les dades de clients i mercats. Quant a la presència del 40% de les companyies a internet, destaquen les empreses de begudes, encara que només la meitat dels llocs web permet interactivitat amb el client. Per contra, només l'11% de les empreses del sector agrari fa ús del comerç electrònic.