TW
0

El negoci generat a internet a Espanya arribarà a ser el 2004 com l'obtingut per la televisió, i sumarà els ingressos de les companyies en concepte de publicitat i despeses del consumidor final, segons es desprèn de l'apartat espanyol de l'estudi anual de Pricewaterhouse Coopers 'Entertainment and media outlook', presentat ahir a Madrid. Així, el mercat espanyol d'internet arribarà aquest any a uns ingressos de 4.171 milions de dòlars (3.120 milions d'euros), respecte als 4.172 milions de dòlars de la televisió, que es desglossen en 2.722 milions procedents de la televisió convencional i 1.450 milions de la de pagament. Pel que fa a la facturació dels diaris per al 2004, serà de 3.899 milions de dòlars (i perdrà axí la seva hegemonia respecte a l'any anterior), mentre que els llibres es mantenen en tercer lloc, amb 3.411 milions. Per darrere dels dos models de televisió apareixen revistes (2.270), cinema (1.741), ràdio i publicitat exterior (888) i indústria discogràfica (567). La consultoria preveu un creixement mig anual fins al 2008 del 18'4% per a la televisió de pagament -el major increment de la indústria espanyola de mitjans de comunicació, oci i entreteniment-, per davant de l'experimentat per internet (10'2%), el cinema (8'9%), la televisió convencional (4'8), els llibres (2'9%), diaris (2'9%), revistes (2'5%), ràdio i publicitat exterior (2'2%) i indústria discogràfica (-3'3%).