TW
0

Més del 60% dels contractes de diferents empreses que ofereixen els seus productes a través d'internet tenen clàusules que poden ser abusives, segons es posa en relleu en un estudi dut a terme per la Federació d'Usuaris i Consumidors Independents (FUCI) sobre la contractació a través d'internet. La FUCI ha analitzat més de 100 contractes de diferents empreses que ofereixen productes per internet, i n'ha trobat més de 60 amb clàusules que poden considerar-se abusives. A través d'aquesta anàlisi s'han detectat moltes irregularitats en els contractes tipus que les empreses estableixen, i que en la majoria dels casos passen inadvertides per al consumidor. D'acord amb les conclusions de l'estudi, tres de cada deu contractes solen aparèixer «ocults» al web i amb un llenguatge poc clar, cosa que dissuadeix de buscar-lo o fa que s'accepti sense llegir-lo. A més, en el 80% dels casos, la publicitat és enganyosa, perquè les empreses es reserven el dret a variar les ofertes. Això és il·legal, ja que la Llei de Consumidors i Usuaris diu que «la publicitat té caràcter vinculant».