TW
0

Únicament els llocs web de CiU i del PP aconsegueixen un aprovat just, segons un estudi elaborat per IGC (Internet Global Congress) a partir de 60 paràmetres, que revela que els partits espanyols desaprofiten les possibilitats de la xarxa. Aquest informe destaca «la qualitat i el tractament dels continguts» al web del candidat de CiU, Josep Antoni Duran Lleida i «l'ús dels formats multimèdia i el disseny gràfic» de la pàgina del candidat del PP, Mariano Rajoy. Neus Arqués i David Boronat han coordinat aquest estudi, que subratlla que cap dels candidats a les pròximes eleccions generals incorpora les estratègies de l'excandidat demòcrata dels Estats Units Howard Dean, basades en el contacte directe amb els usuaris i la mobilització perquè els seus partidaris fessin campanya per ell. L'informe detecta un grau d'interactivitat molt baix en els llocs web i explica que només IU i PNB ofereixen un correu electrònic directe amb els candidats. Altres aspectes analitzats han estat l'accessibilitat, la velocitat d'accés, la usabilitat, el màrqueting i els idiomes. IGC, que presentarà el maig totes les seves conclusions, resumeix en deu les propostes per millorar la utilització d'internet: potenciar el 'feddback' de l'electorat, buscar l'usuari, incorporar el web a la comunicació general de la campanya, adaptar els continguts, mobilitzar la militància, mantenir comunicació amb l'usuari, actualitzar informacions, explotar les possibilitats multimèdia, segmentar i potenciar el multilingüisme.