TW
0

La Fundació Ajuda contra la Drogoaddicció (FAD) ha presentat la segona campanya de sensibilització social a través d'internet, amb la qual pretén fomentar la reflexió social sobre els valors que fomenten el consum de drogues entre els joves. El concepte creatiu de la campanya planteja que determinats valors fomentats per la publicitat, els mitjans de comunicació i la societat en general, com l'hedonisme, el plaer immediat o la competitivitat, afavoreixen el consum de drogues. Per transmetre aquest missatge s'ha dissenyat un lloc on s'accedeix a través d'enllaços difosos en portals que col·laboren amb la campanya. El lloc ofereix informació i dos espots publicitaris. En aquests anuncis es representa dos joves, un noi i una noia que es plantegen de forma obsessiva una sèrie de qüestions: «He d'anar més ràpid, anar davant, estar per sobre de tot i destacar. Perquè no ser el número u és no existir, perquè no tenir-ho tot és no tenir res...». Després d'aquesta sèrie de pensaments, els dos joves opten per 'fer-se una ratlla' de cocaïna. En aquest sentit, el director general de la FAD, Ignacio Calderón, adverteix que «si eduquem els nostres joves perquè competeixin fins a l'extrem, perquè apurin el present al màxim i sense límits (...) estarem creant una realitat edulcorada on les drogues tenen fàcil entrada». Per això, la FAD insisteix en el concepte de les últimes campanyes preventives, que plantegen la necessitat d'iniciar l'educació preventiva davant el consum de drogues des de la infància.