TW
0

El 'Defensor de l'Internauta', servei d'atenció i assessorament en reclamacions dels usuaris de la xarxa creat per l'Associació d'Internautes (AI), va tramitar durant tot l'any passat 5.786 consultes, una quarta part d'elles contra llocs web que reconnectaven a l'usuari a través d'una línia 906. Els portals i pàgines que redirigien les connexions a línies de pagament 906 sense coneixement de l'internauta, mitjançant programes de marcatge ('dialers'), va motivar més de 1.500 denúncies. A gran distància, el segon motiu de queixa més freqüent va ser, amb 400 reclamacions, el cobrament de productes venuts per comerç electrònic que no es van rebre. Altres de les queixes més comunes rebudes pel Defensor de l'Internauta van ser la qualitat d'accés a internet, l'absència de implantació de la tecnologia ADSL en tot el territori nacional o l'elevat preu de les connexions. Segons l'AI, la «baixa qualitat» dels serveis d'accés a internet denunciada pels usuaris es referia tant a ADSL, com als accessos mitjançant RDSI, RTB o mitjançant cable. En aquest últim cas, els internautes es queixaven també per l'obligació de llogar el cable-mòdem.