El primer Estudi General d'Internet sondejarà la segmentació de l'audiència i el valor que donen els usuaris a la xarxa

TW
0

La feina de camp de l'estudi General d'Internet (EGI) s'iniciarà aquest diumenge, i parteix amb l'objectiu de sondejar cent mil internautes i tenir fins a 800 webs associades. No serà fins al desembre o principis del gener del 2003 quan es publiqui l'informe sobre la Xarxa -de caràcter semestral- que se centrarà en l'estudi de la «jerarquització i segmentació del trànsit d'internet i l'opinió i valor donat al mitjà pels internautes». Així ho ha explicat el president de l'EGI, Valentín Rico, qui ha destacat que amb aquest estudi es pretén aportar «confiança» al sector per així contribuir al «foment en l'ús» d'internet i, alhora, motivar el sector empresarial a recórrer al mitjà telemàtic com a canal publicitari. Rico ha assenyalat que el principal obstacle per a l'augment del número d'internautes a Espanya és la «falta de confiança» en el mitjà, i també la «falta d'un referent» que permeti planificar i simular l'impacte de la presència a internet. En paraules del president de l'EGI, la creació de l'estudi sobre internet s'ha vist com una «necessitat» ja que les fórmules existents fins al moment com l'Estudi General de Mitjans (EGM) o l'OJD «no eren sufucients».