TW
0

El banc català Fibanc, controlat pel grup italià Mediolanum, ha invertit un total de 18 milions d'euros a dissenyar la seva estratègia multicanal per 2002, que inclou serveis a través d'internet, per telèfon i una nova xarxa de 500 assessors financers, segons el president de l'entitat, Carles Tusquets. Fibanc ja ha contractat i format prop de tres-cents consultors i pretén aconseguir els cinc-cents professionals aquest any, que operaran tant en les ciutats en què Fibanc té oficines, com en aquelles zones on no té presència comercial. «No són 'brokers', sinó una mena de mèdics de família que acompanyen les persones durant el seu cicle de vida inversora», ha apuntat Tusquets. El banc ha pres el programa d'inversors del seu comprador italià, que va substituir la seva xarxa d'oficines pels serveis dels consultors. Això no passarà a Espanya, ha assegurat el president de Fibanc, que ha recalcat que l'estratègia és desenvolupar una banca única multicanal. Segons Tusquets, els clients rebran el mateix tracte i condicions amb independència que operin a través de la xarxa, per telèfon o de forma presencial. Fibanc ha posat ja en funcionament Fibanc.net, que inclou els serveis de banca electrònica i la possibilitat de contractar valors. En els pròxims mesos, l'entitat, que gestiona 28 fons d'inversió, també permetrà contractar futurs i opcions a través d'internet, així com l'accés als principals i la comercialització de productes d'altres entitats. Tusquets ha reconegut que Fibanc va tancar l'exercici 2001 «amb resultats poc brillants», i els ha atribuït a l'esforÇ inversor de 2001 per a la tecnologia d'internet i la xarxa d'assessors ja en funcionament.