TW
0

La Conferència Europea de Logística i Internet, que ha reunit més de cinc-cents participants a Saragossa, ha posat de manifest els problemes existents en l'impuls del comerç en línia. Aquesta jornada tenia com a objectiu oferir un lloc de reflexió i sensibilització respecte a les oportunitats que ofereix el comerç electrònic i les noves tecnologies a la gestió logística. El Cap d'Anàlisi Econòmica de la Comissió Europea, José Alberto Millán ha destacat els avantatges competitius de les plataformes logístiques en les quals les empreses estableixen acords de distribució, fluxos estratègics i processos de col·laboració que milloren l'eficiència en aspectes tan fonamentals en la relació comercial com és la reducció dels terminis d'entrega del producte. Durant la conferència, aquest aspecte s'ha remarcat com «un dels actuals frens» per al comerç en línia, al costat de la desconfiança de molts consumidors cap a les fórmules de pagament per internet. Millán ha justificat el seu argument amb un estudi elaborat per la Comissió Europea sobre l'impacte de les noves tecnologies en la logística comercial. Entre les conclusions ha destacat que, per rellançar el sector, que el servei a particulars (B2C) viu «una lenta revolució, les empreses només han de competir on no sigui possible establir una bona col·laboració». Això es traduirà, per exemple, en el desenvolupament i reorientació de les 'marketplaces' o en l'existència de magatzems de productes també compartits. Segons l'estudi europeu, assistim «a una mutació irreversible en el medi ambient econòmic de les empreses» que passa, ja no tant per la reducció de les plantilles, sinó per una autèntica transformació de rols i missions dels treballadors del sector, «una transformació també psicològica i sociològica», ha apuntat Millán.