El comerç electrònic 'B2B' a través d'Internet i altres mitjans telemàtics va moure 4'7 bilions a Espanya l'any passat

TW
0

El comerç electrònic entre empreses 'B2B' a través d'Internet i altres mitjans telemàtics va moure a Espanya l'any passat en les operacions de compra i venda de productes i prestació de serveis 4'7 bilions de pessetes, segons un estudi de l'Associació Espanyola de Comerç Electrònic (AECE) realitzat per Demoscòpia i presentat avui a Madrid. Aquesta xifra afegeix tota mena de relacions de comerç electrònic 'B2B', entenent com a tal qualsevol forma de procés comercial aplicat a les relacions entre les empreses i basada en la comunicació telemàtica d'informació, que inclou des de les solucions d'intercanvi electrònic de dades (EDI) fins a les basades en Internet. Segons el president de l'AECE, Fernando Pardo, els actors del 'B2B' actual es divideixen en tres grups. Per una banda, els que fan servir la tecnologia EDI, posada en marxa als vuitanta i que representaria un 60 o 65 per cent del total -gairebé tres bilions de pessetes. Paral·lelament, un 30 o 35 per cent dels diners -al voltant d'un bilió i mig de pessetes- es mou a través d'empreses que estan migrant els seus antics sistemes EDI a tecnologies d'Internet però que ja fan les transaccions per la xarxa.